Contact center - jak wybrać system
Biznes

Jak wybrać system Contact Center?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że obecnie wybór Contact center jest znacznie prostszym zadaniem, niż mogłoby się wydawać. Wystarczy wiedzieć, jakie kwestie wziąć pod uwagę przed podjęciem ostatecznej decyzji. Czym dokładnie powinno cechować się oprogramowanie call center?

Funkcja omnichannel

W pierwszej kolejności rekomendowane jest zweryfikowanie czy dany program call center posiada funkcję omnichannel. W najprostszym możliwym ujęciu jest to wielokanałowa obsługa klienta. System omnichannel pozwala śledzić punkty styku danego klienta z produktem przedsiębiorstwa. Ponadto pozwala elastycznie kontaktować się ze wspomnianym klientem. Możliwe jest bowiem dostosowanie się do wybranych przez niego kanałów komunikacji. Warto przed podjęciem ostatecznej decyzji zweryfikować, czy oprogramowanie obsługuje różne kanały. Należy wśród nich wymienić:

  • fax,
  • social media,
  • SMS,
  • video,
  • chat,
  • voice.

Warto zdecydować się na system contact center w chmurze?

Do najczęściej wymienianych atutów tego rozwiązania trzeba zaliczyć natychmiastowe uruchomienie, brak kosztów utrzymania infrastruktury, obsługa zdalna, elastyczność w dostosowaniu funkcji, łatwa integracja. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że contact center w chmurze z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Należy jednak przed podjęciem ostatecznej decyzji o wyborze tego rozwiązania sprawdzić poziom bezpieczeństwa przechowywania danych osobowych. Rekomendowane jest również sprawdzenie, czy połączenia są szyfrowane.

Czy oprogramowanie Contact center wykorzystuje elementy AI?

Warto wiedzieć, że w ostatnich latach coraz większa liczba firm decyduje się na narzędzia związane ze sztuczną inteligencją (Al). W efekcie znalazły one także ogromne zastosowanie w rozwiązaniach do obsługi klienta. Godny uwagi jest fakt, że właściwe wykorzystanie wspomnianych technologii pozwala nie tylko na zmniejszenie kosztów w firmie, ale również znaczne skrócenie czasu związanego z obsługą klienta. Świetną opcją będzie zatem uzyskanie informacji, na ile określona platforma contact center korzysta z funkcjonalności AI. Należy do nich zaliczyć: transkrypcję głosu (ASR), syntezę mowy (TTS) czy boty obsługujące procesy samoobsługowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *